Garden route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Hassink - WaarBenJij.nu Garden route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Hassink - WaarBenJij.nu

Garden route

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De vakantie is dan officieel begonnen! 10 juli vloog Karien richting Kaapstad en 11 juli 11:45 uur kwam ze dan eindelijk aan. Uiteraard was ik al vroeg wakker (net als vroeger als je dan jarig was)..ik kon niet meer wachten.
Na wat lang wachten kwam ze dan eindelijk door de deuren gelopen!

Deze dag moest direct goed benut worden aangezien het prachtig weer was. Ik durfde het al bijna niet te vragen maar ik zei: ‘Kom we gaan vandaag de Tafelberg op, want nu is het nog mooi weer, dit kan namelijk zo omslaan’..Karien keek even bedenkelijk, omdat ze dacht dat we hem gingen beklimmen. Sorry maar dat ga ik niet nog eens doen, haha. Dus mooi met het hijsbakkie omhoog en genoten van het mooie uitzicht. Na het nemen van honderden ‘selfies’ gingen we weer naar beneden en richting Camps bay om daar heerlijk aan de boulevard een cocktail te drinken met Renske en Mark.

Zaterdag hebben we eerst Renske richting het vliegveld gebracht voor haar 24 uur durende reis. Daarna zijn we richting Bolders beach gegaan om de pinguïns te spotten en genoten van het heerlijke weer op het strand. De terugweg hebben we uiteraard de toeristische route genomen en zijn we via de ‘Chapmans peak’ richting huis gereden. ’s Avonds hebben we Mark naar het vliegveld gebracht (die dezelfde tijd aankomt in Nederland als Renske, beetje zuur voor haar dus).
Toen bedachten we dat we zondag wilden vertrekken om de ‘Garden route’ te gaan doen aangezien het zondag erg slecht weer zou gaan worden. Dan maar op naar het mooie weer! Deze route loopt van Kaapstad tot Port Elizabeth (1 rechte weg dus zelfs ik ben niet verdwaald tijdens het rijden). Aan deze route liggen verschillende leuke en gezellige plaatsjes waar je van alles kan doen. Zo hebben wij onze eerste stop gemaakt in Oudtshoorn (400 km. verderop). Daar hadden we een prachtig Bed & Breakfast . De volgende dag zijn we richting struisvogelboerderij ‘Highgate’ gegaan om de beestjes van voedsel en beweging te voorzien. Uiteraard heb ik nog even een ritje gemaakt op één van de struisvogels (meerdere mensen hebben dit filmpje al gezien, haha). Daarna zijn we doorgereden naar Plettenberg bay om daar de volgende dag van ’s werelds hoogste bungeejump brug af te springen, de Bloukransbrug. We moesten en zouden dit doen voordat we het land gaan verlaten. We kwamen aan en reden al over de brug..oei, dit is toch best hoog (216 meter). Nou, hups en daar gingen we. Met een groep van 15 mensen gingen we de brug op, 1 voor 1 gingen we eraf. De eerste leek niet erg blij toen hij boven kwam..eeuh oké, we zullen zien. Toen werd er geroepen: NUMBER 16?!! Euh ja.. dat ben ik dus! Pffff…na wel 100 keer gevraagd te hebben of alles ‘safe’ was mocht ik gaan springen. 5…4…3…2…1..BUNGY!! En daar ging ik … ik dacht dat ik kapot viel! Maar gelukkig veerde het touw weer netjes terug en toen was ik weer gelukkig. En écht ik zou het zo weer doen! Wat gaaf! Ook Karien was aardig rustig, toen ik eenmaal weer boven was (want je wordt opgehaald door ‘spider man’ aangezien het zo hoog is laten ze je niet zakken op de grond maar word je weer omhoog getakeld), was Karien aan de beurt..die hing op de kop en begon te zingen..spider man vroeg: eeeuh? Are you singing? Haha..die was uiteraard alweer helemaal ontspannen.

Toen konden we weer met een gerust hart onze route vervolgen. De volgende stop was Mosselbay. Puur voor overnachting maar ook daar was een heerlijk strand met mooi weer en mooie surfers. Dus vanochtend weer vroeg vertrokken om richting Kaapstad te rijden.
Toen we bijna in Kaapstad waren werden we aangehouden door de politie…lichtelijk in paniek, want wat moet hij nou?! Ooo..alleen even rijbewijs laten zien. Die had ik uiteraard bij me. Hij wenste ons een prettige reis en ojaa ‘enjoy your carrots’ Oké bedankt! Ik vroeg nog netjes of hij ook een wortel wilde maar dat wilde hij niet.
Onderweg heb ik meteen stage laten zien. We benutten onze tijd dus goed.

Morgen willen we eigenlijk naar Kaap de goede hoop en Cape Point maar het wordt helaas super slecht weer, evenals vrijdag, want dan wilden we graag naar Robbeneiland. Helaas wordt dat waarschijnlijk niet wat. Dus morgen een dagje shoppen is ook geen straf. Vrijdag moeten we onze koffers alweer inpakken om zaterdags door te vliegen naar ‘the big five’ in Johannesburg.

Door de Garden route werd wederom bevestigd hoe mooi Zuid-Afrika is. Hier staan geen koeien langs de wei (ook wel) maar voornamelijk weides vol met struisvogels. Keer wat anders.

Na drie maanden elkaar niet in real life gezien te hebben is dit natuurlijk weer als vanouds. Lachen gieren brullen hier! haha.

Liefs Karien & Iris

  • 16 Juli 2014 - 20:32

    Wilma In Traa:

    Hai Iris en Karien,

    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!
    De beruchte sprong hebben we inderdaad gezien, echt eng.
    Maar wel stoer dat jullie het gedaan hebben.
    We wensen jullie nog heeeeel veel plezier met de rest van de reis, het gaat zeker erg mooi worden!!!
    Groetjes uit Deep'n
    Tante Wima en Ome André.
    En Benthe natuurlijk, doeiiiiiiiiiii


  • 17 Juli 2014 - 18:06

    Chrisss:

    Hooi ierr en corr
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!!
    Wil alleen maar zeggen geniet en ik wacht op een
    Nieuw verhaal :) dikke kussen

  • 17 Juli 2014 - 18:06

    Chrisss:

    Hooi ierr en corr
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!!
    Wil alleen maar zeggen geniet en ik wacht op een
    Nieuw verhaal :) dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hbo-v studente op stage in Zuid-Afrika, Kaapstad!

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 12609

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: